luni, august 08, 2011

copilarie, dulce copilarie


cui nu ii e dor de cea mai frumoasa perioada a vietii? este cineva care nu are curajul sa recunoasca asta? haideti, nu fiti tematori. in lumea asta nu stie nimeni cine sunteti. nu va e dor sa va jucati cu masinutele sau sa imbracati papusi ? nu va e dor sa se supere mamele voastre, fetelor, cand le ciopartiti rochitele transformandu-le in rochii unicat in miniatura pentru scumpele voastre papusi ? cum sa nu va fie dor de cea mai inocenta perioada a vietii. crestem, si asta doare. ne maturizam, iar responsabilitatile incep sa isi mareasca numarul. parintii nostrii imbatranesc, iar noi inaintam in varsta.
cand suntem mici vrem un singur lucru : sa fim mari ! ne dorim cu ardoare ca parintii nostrii sa ne lase sa iesim in oras mai mult, sa nu ne mai certe daca intarziem acasa. ne grabim sa crestem, iar noi nu realizam asta decat atunci cand dam piept cu viata si ne dam seama ca ne-am grabit. asta e ceea ce facem noi : ne grabim. ne grabim dimineata la liceu, la munca... suntem mereu pe fuga. ia spuneti-mi, eram asa si cand eram mici ? atunci nu aveam preocuparile acestea. atunci ne ocupam mintea doar cu jucariile noastre, desenele animate... si cum sa crestem !
imi e dor. sunt sigura ca si voua va este dor de acea perioada. va amintiti emotiile din prima zi de scoala ? cand am intrat imbujorati de teama in salile de clase, iar pe bancile mult prea mari pentru noi am gasit carti ce gazduiau multitudini de lucruri nestiute de noi ? oitele acelea mici si negre, asezate-ntr-o ordine special aleasa pe foile albe, erau, de fapt, nite litere. nu stiam noi ce erau sau ce pretindeau ca sunt... ne-am facut prieteni noi atunci... am depasit cu brio etapa de prunci ai gradinitei, trecand cu mandrie la categoria 'scolari'. va amintiti cu ce emotii ridicati mana spre a da raspunsul corect ? eu una imi aduc aminte totul... si mi se face pielea de gaina doar cand ma gandesc... mi-e dor de doamna mea invatatoare, Doamne si ce dor ! cum m-a invatat dumneaei sa tin creionul in mana...
as vrea sa dau timpul inapoi ! sa ma bucur iar de copilarie. dar timpul este ireversibil. asa ca, dragilor... nu-l irositi ! si nu va mai grabiti sa cresteti... stiti, toate isi au timpul lor. asa cum fiecare varsta are nebunia ei de-o clipa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu